mandag den 7. juli 2008

Gitte Giffords antagelser

Nedenstående er trykt som debatindlæg i Jyllandsposten den 8. juli 2008 under den dramatiske overskrift antagelser og tølpere. Link til indlægget er her: 


Først mange tak til Gitte Gifford for hendes svar på mit indlæg i Jyllandsposten fra forrige lørdag.

I indlægget gør Gifford sig mange antagelser om hvad jeg eventuelt måtte mene om forskellige ting og hvorledes jeg måske ville opføre mig i en given situation. Samtidig gør hun sig også antagelser om indholdet på min blog, som hun tydeligvis ikke har læst.

Første tomme antagelse fra Gitte Gifford er, at jeg nok ikke ville give hånd til kvindelige præster. Denne antagelse er malplaceret, idet jeg jo er medlem af et trossamfund hvor sådanne ikke findes. Men med Gitte Gifford’s henvisning til en aktuel debat i folkekirken, skal jeg da gerne oplyse om at jeg overhovedet ingen forståelse har for de mandlige præster dér, som i forbindelse med deres indsættelse nægter at hilse på kvindelige kolleger. Hvad laver de overhovedet i Folkekirken, hvis de ikke anerkender et luthersk præstesyn? Det er tølperagtigt!

Anden antagelse - omkring Maria Magdalene: Jo, jeg kender udmærket til diverse bøger med hende som hovedperson. Har oven i købet læst et par stykker. De vedrører bare ikke debatten om kvindelige præster eller ikke!

Hvis det er Gitte Gifford’s opfattelse at jeg mener at alle homoseksuelle mænd per definition forgriber sig på mindreårige drenge, må jeg gøre det klart at dette er en misforståelse. Men voksne mænd som er seksuelt tiltrukket af pubertære drenge, må nødvendigvis være homoseksuelle. Jeg har aldrig skrevet at alle homoseksuelle mænd forgriber sig på mindreårige. For disse 'mænd' kan cølibatet være lige meget, de vil alligevel aldrig gifte sig.

Til slut undrer jeg mig over hvad i alverden fru Gifford mener med at gæsterne på min blog bydes på (citat) *stråleglans og herlighed*. Dette beviser at hun ganske vist kender til eksistensen af min blog, men desværre ikke indholdet. Hvis Gitte Gifford ville gøre sig den ulejlighed rent faktisk at læse min blog, ville hun nemlig kunne konstatere at det er en politisk blog jeg skriver. f.eks om den stigende overvågning og mangel på respekt for privatlivets fred, som vi har oplevet under denne regering. Jeg har skrevet om Ungdomshuset, ytringsfrihed, udfordringen fra islam og meget andet. Hvor hun får stråleglansen og herligheden fra, må således stå for hendes egen regning.

Dog agter jeg ikke at følge fru Gifford’s råd om at skrive om fag-psykologi, idet min blog helst skal handle om virkeligheden. Det andet overlader jeg gerne til Gitte Gifford!

Ingen kommentarer: